Oron för att inte hänga med

Det händer oerhört mycket i dagens informationssamhället och många upplever att de inte riktigt hänger med i svängarna. Därför är det viktigt att dels lära sig mer, dels att förmedla kunskaperna till andra, oavsett om det handlar om medarbetare eller klienter.

Nya medier

På bara några årtionden har saker som kommunikation och marknadsföring genomgått en skifte från det fysiska till det virtuella på många nivåer. Där företag en gång i tiden lade fokus på att trycka affischer och broschyrer är det idag film, internet och sociala medier som gäller. Ett fantastiskt sätt att sprida kunskapen är att låta spela in en informationsfilm där exempelvis nya produkter och tjänster illustreras och tittarna kan lära sig nya saker på ett pedagogiskt sätt. Det är också ett smart sätt att både öka söktrafiken på sin webbplats och att boosta dess plats på Google.

Gör det enkelt

Fördelen med en informationsfilm är att den som tittar på den kan se den när som helst. Är det något som är oklart är det enkelt att spela upp den igen. För dem som upplever att de inte förstår utvecklingen är det skönt att slippa sitta på en konferens eller ett företag och behöva ställa en massa frågor. Just att tala inför grupp upplevs som stressande av många människor och då är informationsfilmen ett välkommet verktyg. Svenskar anses dessutom inte riktigt hänga med när det gäller digitala kunskaper och det kan få allvarliga konsekvenser i långa loppet. Med rätt information och utbildning kan situationen förbättras relativt enkelt.